Tapahtumia

Trio Aurinkoinen (Virva Garam & Anna-Maaria ja Olli Varonen)
suomalais-unkarilaisen ohjelman parissa Hartolan kirkossa sunnuntaina 18.9.2022 klo 16.00.

Olli Varonen & Virva Garam toteuttavat esitelmällisen konsertin "Valokeilassa J.S. Bach"
Salon kirjastossa tiistaina 13.9.2022 klo 17.30.

Trio Aurinkoinen suomalais-unkarilaisissa tunnelmissa
Konsertti Hangon kaupungintalon juhlasalissa 30.4. klo 14.00.

Virva Garam, piano. Anna-Maaria Varonen, sello. Olli Varonen, sello

Kodály-seuran hallituksen jäsenet konsertoivat Harjavallassa ja Salossa:

"Valokeilassa Kodály, Bartók ja unkarilainen kansanmusiikki"
Salon pääkirjasto 13.10. klo 18.00
Olli Varonen, sello & Virva Garam, piano

"Konsertti suomalais-unkarilaisissa tunnelmissa"
Harjavalta-salissa 10.10. klo 14.00
Selloduo Varonen & Virva Garam, piano

Tapahtumia 2021

Esitelmällinen konsertti "János Starkerin jalanjäljillä" torstaina 9.9. klo 18.00

Unkarin kulttuuri-instituutissa (Kaisaniemenkatu 10, Hki)
Etukäteisilmoittautuminen edellytetään: hungarian.culture@unkarinkulttuuri.fi

Colourstrings täyttää 50 vuotta.

Syksyllä 1971 sai Itä-Helsingin musiikkiopisto melkoisen vahvistuksen henkilöstöönsä Unkarista.
Tuolloin nimittäin työnsä aloittivat, rehtori Ahti Sonnisen kutsumina, veljekset Csaba ja Géza Szilvay...(Lue lisää täältä!)

Tapahtumia 2020

Vuosi 2020 on Suomen Kodály-seuralle merkittävä etappi: seuran perustamisesta tulee kuluneeksi 40 vuotta.Tältä sivulta löydät joitakin juhlavuoden tapahtumia; konsertteja, kursseja, esitelmiä...Sivu pidetään ajan tasalla, lisää tapahtumia tulossa.

• Konsertti Unkarin kulttuurin päivän kunniaksi; perjantaina 24.1.2020 klo 18.00
    Unkarin kulttuuri- ja tiedekeskuksessa, Kaisaniemenkatu 10, Helsinki
    Esiintymässä ovat sisarukset Virva & Richard Garam (piano & sello) yhdessä Mervi Myllyojan (viulu) kanssa.
    Ohjelma tarjoaa runsaasti unkarilaista musiikkia unohtamatta kuitenkaan suomalaisia säveliä.

• COLOUR FLUTE TEACHER TRAINING COURSE, LED BY JAANA LAASONEN
    25.-26.1. 2020 EAST HELSINKI MUSIC INSTITUTE
    IIRIS-KESKUS, MARJANIEMENTIE 74 HELSINKI

Organized by Finnish Kodály Society in co-operation with east Helsinki Music Institute

MORE INFORMATION: jaana.laasonen@ihmo.fi

• "Kohtaamisia" -konsertti: su 26.1.2020 klo 15.00 Kangasniemi-sali
    Esiintymässä ovat Selloduo Varonen & Perhekvartetti, eli Anna-Maaria & Olli Varonen, sello; Elli Varonen, viulu ja Anni Varonen, oboe
    Ohjelmistossa mm. suomalais-unkarilaista ohjelmistoa sekä wieniläisklassikoiden ja romantikkojen säveliä.
    Järjestetään Kangasniemen kunnan ja Suomen Kodály-seuran yhteistyönä.

• "Sibeliuksen Romanssista Montin Csárdákseen" -konsertti Eurajoki-salissa ke 5.2.2020 (kellonaika tarkentuu tuonnempana)
    Suomalais-unkarilaista ohjelmaa esittävät Selloduo Varonen & Virva Garam, piano
    Järjestetään Eurajoen kunnan ja Suomen Kodály-seuran yhteistyönä.

• Ystävänpäivän konsertti Somerolla, Kiiruun talolla pe 14.2. klo 19.00.
    Suomalaisu-unkarilaista ohjelmaa Montin Csárdáksella höystettynä esittävät pianisti Virva Garam ja Selloduo Varonen.
    Konsertti järjestetään Someron kulttuurin, Suomen Kodály-seuran ja Unkarin kulttuuri- ja tiedekeskuksen yhteistyönä.

•  Suomen Kodály-seura ry mukana rakentamassa monipuolista Kodály-viikkoa. Tule kuulolle!

• Selloduo Anna-Maaria & Olli Varonen 20 vuotta. Juhlakonsertti ti 31.3. 2020 klo 18.00 Unkarin kulttuuri- ja tiedekeskuksessa (Kaisaniemenkatu 10, Hki). Pianistina konsertissa esiintyy Virva Garam. Konsertissa mukana myös Eetu Pöyhönen, joka saavutti Salon kansallisissa sellokilpailuissa lokakuussa 2019 jaetun 2. sijan 9-13 -vuotiaiden sarjassa. Järjestetään Unkarin kulttuuri- ja tiedekeskuksen ja Suomen Kodály-seuran yhteistyönä.

• SUOMEN KODÁLY-SEURAN 40-VUOTIS JUHLAKONSERTTI  Temppeliaukion kirkossa tiistaina 19.5. 2020 klo 19.00.
    Järjestetään Töölön seurakunnan ja Suomen Kodály-seuran yhteistyönä.